Ako si ho zlepšiť?

Tráviace problémy ako sú žalúdočné ťažkosti, plynatosť, nevoľnosť či zápcha trápia v súčasnosti veľké množstvo ľudí. Dôvodov ich vzniku je rovno niekoľko od nesprávneho stravovania až po nedostatok pohybu. Ako proti nim bojovať? Máme pre vás zopár tipov, ktoré určite pomôžu.

Dôležitosť dobrého trávenia

Dobré trávenie je základom pre zdravie a pevnú imunitu. Bohužiaľ, v dnešnom rýchlom a uponáhľanom svete, kedy máme málo pohybu a konzumujeme nezdravé potraviny, naň často zabúdame.

Problémy s tráviacim traktom môžu spočiatku ovplyvniť len to, ako sa cítite. Neskôr však vedia spôsobiť rôzne zdravotné komplikácie, ako napríklad nedostatok živín v organizme, slabá imunita, abnormálny pohyb čriev či poškodenie pečene. Okrem toho zhoršujú spánok a celkovú náladu, zvyšujú stres a ovplyvňujú hormonálnu rovnováhu.

Ako zlepšiť trávenie?

Ak sa chcete vyhnúť všetkým spomenutým zdravotným problémom, je dôležité, aby ste sa zlého trávenia zbavili. Ako na to? Existuje viacero riešení.

Základom je kvalitná strava

Nezdravá strava s vysokým obsahom rafinovaných sacharidov a nasýtených tukov je jedným z dôvodov, ktoré spôsobujú plynatosť, nadúvanie a ďalšie tráviace komplikácie. Zložky a ingrediencie, ktoré sa v nej nachádzajú, totižto prispievajú k tvorbe zápalu čreva a jeho nesprávnej funkcií.

Ideálne je preto z jedálnička vyškrtnúť všetky fast-foody a spracované jedlá. Namiesto toho si radšej spravte zopár minút čas a každý večer si navarte na ďalší deň.

Nezabúdajte na vlákninu

Vláknina je presne tá zložka v potrave, ktorá podporuje trávenie a zaručuje pravidelnú stolicu. Najväčší podiel vlákniny objavíte v ovocí a zelenine.

Aby vám však ovocie alebo zelenina mohli pomôcť, nestačí zjesť počas dňa len jedno jablko alebo mrkvu. Dôležité je konzumovať aspoň päť kúskov rôznych plodín.

Či už na to nemáte čas, alebo vám ovocie či zelenina nechutia, ideálnym riešením sú šťavy, ktoré predstavujú jednoduchý spôsob, ako do tela dostať aktívne látky pohodlnou formou.

Pre tie najlepšie účinky je dôležité užívať šťavu pravidelne. Prvé zmeny si môžete všimnúť po 3 – 5 dňoch užívania. Po približne dvoch týždňoch sa budete okrem lepšieho trávenia tešiť aj z väčšieho množstva energie a lepšej nálady. Po mesiaci dokáže šťava pozitívne ovplyvniť aj úroveň cholesterolu.

Platí, že čím dlhšie budete šťavu užívať, tým viac pozitívnych účinkov získate. Nehovoriac o tom, že podporíte svoje zdravie a posilníte imunitu.

A akú šťavu si vybrať? Veľa zdravotných benefitov vrátane dobrého trávenia vám poskytne napríklad arónia, ktorá obsahuje množstvo vitamínov, minerálnych látok a antioxidantov. Tú si môžete v Zamio šťavách užívať samostatne, prípadne v kombinácii s iným ovocím ako jablko alebo rakytník.

V našej ponuke objavíte aj väčšie Zamio šťavy, prípadne balíčky obsahujúce viacero štiav vhodné na dlhšie užívanie alebo pre väčšiu rodinu.

Ďalšie tipy pre zlepšenie trávenia

Okrem kvalitnej stravy a vlákniny sa zamerajte aj na:

  • Dostatok pohybu – pravidelným pohybom rozhýbete črevá a zaistíte si ich správne fungovanie.
  • Dostatočný pitný režim – nedostatok tekutín môže spôsobiť zápchu. Odborníci odporúčajú piť 3 – 4 dcl tekutín na 10 kg hmotnosti.
  • Zníženie stresu – stres je spojený so žalúdočnými vredmi, hnačkami, zápchou a syndrómom dráždivého čreva. Snažte sa preto upokojiť a vyhýbať sa stresovým situáciám.
  • Dôkladné prežúvanie pokrmov – trávenie začína v ústach. Zuby štiepia jedlo na menšie kúsky, vďaka čomu ho vedia črevá lepšie a rýchlejšie spracovať. Preto nejedzte rýchlo a každé sústo niekoľkokrát prežúvajte.
  • Zbavenie sa zlozvykov ako alkohol, fajčenie a jedenie neskoro v noci – všetky tieto zlozvyky dokážu spôsobiť rôzne žalúdočné a črevné komplikácie.

Správne trávenie je základom pevného zdravia a dobrého pocitu. Nezabúdajte naň a starajte sa oň kvalitnou stravou, dostatočným množstvom vlákniny, pohybom a zdravým životným štýlom.

0
    0
    Košík
    Váš košík je prázdnyNávrat do obchodu